Otte danske Instagram-influencere samlede ind til Mødrehjælpen i anledning af mors dag 2023, og Neutral kickstartede kampagnen med en stor donation. I alt indbragte initiativet 374.799 kr.
Når forældreskabet er særlig svært
Mange tusind forældre lever under så svære vilkår, at de har svært ved at udfylde rollen som mor eller far. Og der er hårdt brug for flere ressourcer, hvis vi skal gribe alle dem, som mister fodfæstet efter en skilsmisse, er ramt af psykisk eller fysisk sygdom eller har så få penge, at der ikke er råd til at smøre en madpakke sidst på måneden. Derfor tog Neutral i foråret 2023 initiativ til en indsamlingskampagne til fordel for Mødrehjælpen: “Tryghed til forældre på mors dag.”
Et oplagt samarbejde
Kampagnen kørte på Instagram, hvor ni kendte danskere samlede ind via deres profiler. For mange er det tabu at bede om hjælp i en svær situation, og det sociale medie er effektivt, når man også gerne vil nedbryde tabuer.
”Neutrals mission er at er at gøre det nemt for forældre at beskytte deres børns sensitive hud,” fortæller Alicia Menth, der er Nordic Marketing Manager og ansvarlig for samarbejdet med Mødrehjælpen. “Hvis man udvikler hudallergi, varer den hele livet og kan forringe livskvaliteten. Det er helt oplagt for os at støtte Mødrehjælpen, som jo i så mange år har arbejdet for at give de danske børnefamilier bedre vilkår. Her kan alle forældre få hjælp og rådgivning, så de får overskud til at sørge for deres børns trivsel. Det vil vi meget gerne bidrage til.”
Neutral skød indsamlingen i gang med en donation på 250.000 kr., og influenterne indsamlede 124.799 kr. Alle pengene gik ubeskåret til Mødrehjælpen.