English
Væk fra siden!
Forside Holdepunkt

Chat med en rådgiver

Holdepunkts chatrådgivning er for gravide og forældre. Her kan du få gratis og uvildig rådgivning inden for familielivets områder.

Hvad chatter vi om?

På chatten tilbyder vi rådgivning om de forskellige udfordringer, der kan opstå under en graviditet og i familielivet.

Det kan for eksempel være, at du:

  • Overvejer eller er midt i en skilsmisse
  • Har brug for rådgivning omkring dine rettigheder
  • Har brug for hjælp til at overskue din økonomi
  • Lever i, eller er i tvivl om du lever, i et voldeligt forhold – psykisk eller fysisk
  • Mangler overskud til at klare hverdagen og er bekymret for dit barns trivsel
  • Oplever problemer i parforholdet eller udfordringer i samarbejdet om barnet efter en skilsmisse
  • Er gravid og i tvivl om, hvorvidt du ønsker at gennemføre graviditeten. Eller du har fået foretaget en abort og oplever en psykisk efterreaktion

Herunder kan du læse lidt mere om de emner, vores rådgivere ofte får henvendelser omkring:

  • Skilsmisse og samlivsbrud
  • Samarbejdsproblemer omkring børn
  • Vold i familien
  • Graviditet/abort
  • Sociale rettigheder

Når chatten er lukket eller optaget

Der er flere muligheder for at få råd og vejledning i Holdepunkt, når chatten er lukket eller optaget. Du kan ringe og tale med en rådgiver på telefon 33 45 86 00 – og tast 3.  Se åbningstider her.

Du kan også søge viden og råd i vores mange rådgivningsartikler. Og endelig tilbyder vi lokale tilbud og aktiviteter i vores lokalforeninger.

Hvem chatter du med?

Du chatter med en af vores rådgivere, der er ansat i Holdepunkt – Mødrehjælpens landsdækkende rådgivning.

Hvis chatten pludselig lukker, vil det være på grund af en fejl. Ikke fordi rådgiveren har afsluttet chatten. Chatter du for eksempel fra din mobiltelefon eller en tablet, kan det ske, at du mister forbindelsen til chatten, hvis din telefon eller tablet går på stand by, eller hvis du forlader chatvinduet. 

Sker det, så håber vi, at du vil kontakte os igen.  Vi kan dog desværre ikke garantereat du får fat i den samme rådgiver. 

chatraadgivning-i-holdepunkt-moedrehjaelpens-raadgivning
Foto: Thomas Wass Evaldsen

Tavshedspligt, underretning og sikkerhed

På chatten skal du hverken oplyse navn eller CPR-nummer.

Rådgiverne er ansat i Holdepunkt. Vi har tavshedspligt, både mens vi er i rådgivningen, og når vi er stoppet. Vi behandler alle de oplysninger, du giver os, fortroligt. Det vil sige, at vi ikke giver oplysninger om dig og din familie videre til nogen uden for Mødrehjælpen.

I nogle situationer har Mødrehjælpens rådgivere dog pligt til at kontakte enten den kommune, hvor et barn bor, eller politiet. Det vil være i de situationer, hvor et barn udsættes for vold eller andre alvorlige overgreb, eller hvis vi bliver bekendte med, at en person er i livsfare. Vi vil altid tilstræbe at lave underretningen sammen med dig og ud fra dine behov. Læs mere om underretning.

Inden du kommer på chatten, beder vi dig om at besvare nogle få spørgsmål om blandt andet din alder, dit køn, og hvor i landet du bor. Når chatten er færdig, udfylder rådgiveren et skema med dato, henvendelsesårsag og en beskrivelse af, hvordan vi har kunnet hjælpe dig. Alle disse oplysninger behandles fortroligt og bidrager til, at vi løbende kan justere vores indsats og gøre rådgivningen så god som mulig.

Læs mere om, hvordan vi behandler personoplysninger i vores privatlivspolitik.

Holdepunkt er akkrediteret af RådgivningsDanmark

Mødrehjælpens rådgivning Holdepunkt er akkrediteret af RådgivningsDanmark.

Det betyder, at rådgivningen har været igennem en kvalitetsvurdering af, om tilbuddet lever op til en række fælles standarder for rådgivningstilbud.

Du kan klage

Er du utilfreds med den rådgivning, du har fået i Holdepunkt, kan du udfylde denne klageformular. Læs, hvad du kan klage over, og hvordan du klager i vores klagevejledning.

Akkrediteringslogo_Mindre_2023-2026_transparent baggrund

Få den nyeste viden