English
Væk fra siden!
Forside Holdepunkt

Tal med en rådgiver

Ring 33 45 86 00 inden for åbningstid. Vi sidder klar til at hjælpe dig, hvis du oplever problemer i graviditeten, forældreskabet eller familielivet.

Mødrehjælpens landsdækkende rådgivning er for gravide og forældre. Her kan du få rådgivning og støtte uanset om du er mor, far eller endnu kun er gravid. I telefonen møder du en socialrådgiver, og sammen afklarer I, hvordan Mødrehjælpen kan hjælpe dig videre.

Søger du rådgivning, mens dit barn er hjemme?

Vi ved, at du har brug for rådgivning, og vi sidder parat til at hjælpe og lytte. Men husk på, at små ører også kan lytte med – og det er ikke altid så godt.

Læs her, hvad du kan gøre for at skærme børnene fra at høre, hvad du taler med os om.

Ring til os på 33 45 86 00

Åbningstider:

Mandag: 9.00-14.00

Tirsdag: 9.00-14.00

Onsdag: 9.00-11.30

Torsdag: 9.00-16.30

Fredag: 9.00-11.30

Tast det nummer, der matcher dit behov

Tast 1: hvis du vil ændre eller aflyse en aftalt tid

Tast 2: hvis du ønsker rådgivning

Hvis der er kø på telefonen

Du kan også chatte med os – find chatten og se åbningstider her.

Vær opmærksom på, at står du i kø til telefonrådgivning op til lukketid, kan vi desværre ikke garantere, at du når at komme igennem. Vores telefonsystem lukker nemlig ned, så snart åbningstiden er slut. Oplever du at ryge af, selvom du var i kø, så håber vi meget, at du vil ringe, når rådgivningen igen er åben.

Bliver telefonen afbrudt under en rådgivning, vil det skyldes en fejl i telefonforbindelsen. Det er altså ikke, fordi rådgiveren stopper samtalen midt i det hele. Sker det, så ring meget gerne igen. Vi kan ikke garantere, at du får den samme rådgiver i røret, men du skal nok blive hjulpet godt videre alligevel.

Hvad rådgiver vi om?

I Mødrehjælpens Rådgivning tilbyder vi rådgivning om de forskellige udfordringer, der kan opstå under en graviditet og i familielivet.

Det kan for eksempel være, at du:

  • Overvejer eller er midt i en skilsmisse
  • Har brug for rådgivning omkring dine rettigheder
  • Har brug for hjælp til at overskue din økonomi
  • Lever i, eller er i tvivl om du lever, i et voldeligt forhold – psykisk eller fysisk
  • Mangler overskud til at klare hverdagen og er bekymret for dit barns trivsel
  • Oplever problemer i parforholdet eller udfordringer i samarbejdet om barnet efter en skilsmisse
  • Er gravid og i tvivl om, hvorvidt du ønsker at gennemføre graviditeten. Eller du har fået foretaget en abort og oplever en psykisk efterreaktion

Herunder kan du læse lidt mere om de emner, vores rådgivere ofte får henvendelser omkring:

  • Skilsmisse og samlivsbrud
  • Samarbejdsproblemer omkring børn
  • Vold i familien
  • Graviditet/abort
  • Sociale rettigheder
  • Er dit barn hjemme, mens du får rådgivning?

Når telefonerne er lukkede eller optaget

Der er flere muligheder for at få råd og vejledning i Mødrehjælpen Rådgivning, når telefonrådgivningen er lukket eller optaget. Du kan chatte med os eller søge viden og råd i vores mange rådgivningsartikler. Og endelig tilbyder vi lokale tilbud og aktiviteter i vores lokalforeninger.

Sikkerhed, tavshedspligt og underretning

Når du ringer til os, skal du hverken oplyse navn eller CPR-nummer.

Rådgiverne i Holdepunkt har tavshedspligt, både mens vi er i rådgivningen, og når vi er stoppet. Vi behandler alle de oplysninger, du giver os, fortroligt. Det vil sige, at vi ikke giver oplysninger om dig og din familie videre til nogen uden for Mødrehjælpen. Læs mere om, hvordan vi behandler personoplysninger i vores privatlivspolitik.

I nogle situationer har Mødrehjælpens rådgivere dog pligt til at kontakte enten den kommune, hvor et barn bor, eller politiet. Det vil være i de situationer, hvor et barn udsættes for vold eller andre alvorlige overgreb, eller hvis vi bliver bekendte med, at en person er i livsfare. Vi vil altid tilstræbe at lave underretningen sammen med dig og ud fra dine behov. Læs mere om underretning.

  • Vil du skjule dit telefonnummer? Sådan gør du

Mødrehjælpens Rådgivning er akkrediteret af RådgivningsDanmark

Det betyder, at rådgivningen har været igennem en kvalitetsvurdering af, om tilbuddet lever op til en række fælles standarder for rådgivningstilbud.

Du kan klage

Er du utilfreds med den rådgivning, du har fået i Holdepunkt, kan du udfylde denne klageformular. Læs, hvad du kan klage over, og hvordan du klager i vores klagevejledning.

Akkrediteringslogo_Mindre_2023-2026_transparent baggrund

Få den nyeste viden